Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ 2017 (π. Χρήστου Δημητρόπουλου)


ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΑΛΣΟΥΣ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΦΕΛΦΕΙΑΣ

ΤΗΛ: 210-2514603

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΝΑΟΥ π. Χρήστος


 ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ 2017

‘’Επεφάνης σήμερον τη οικουμένη και το φως σου Κύριε εσημειώθει εφ’ ημάς, εν επιγνώσει υμνούντος σε ήθες εφανής το Φως το απρόσιτον’’

Σήμερα αδελφοί μου η αγία του Χριστού Εκκλησία εορτάζει και πανηγυρίζει ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της ιστορίας, μια μέγιστη εορτή είναι αυτή ή των Θεοφανίων, αποκάλυψις πραγματική του Τριαδικού Θεού και Δημιουργού. Είναι η Φανέρωση του εν Τριάδι Θεού, η βάπτιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό.

Ο Θεός απέστειλε τον ένσαρκο άγγελο του, δηλαδή αγγελιοφόρο, τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, που με το κήρυγμα του και το βάπτισμα του προετοίμασε τον δρόμο (εξ ου και Πρόδρομος), για το Ευαγγέλιο της τελειότητας, τη ζωή της χάριτος που επρόκειτο σύντομα να κηρύξει ο Δομήτωρ, Δεσπότης Χριστός.

Ο Ιωάννης λοιπόν μετά από μια ισάγγελη ζωή 30 ετών στην έρημο με άσκηση, νηστεία και προσευχή, υπακούοντας σε θεϊκή προσταγή έρχεται στα περίχωρα Ιορδάνη ποταμού, για να κηρύξει βάπτισμα μετανοίας στον λαό. Ταυτόχρονα, ο Μέγας Πρόδρομος κήρυττε στους όχλους που έτρεχαν κοντά του να εξομολογηθούν και να βαπτισθούν, να πιστεύουν στον Μεσσία που σύντομα επρόκειτο να παρουσιασθεί. Το βάπτισμα του Ιωάννη δεν χορηγούσε άφεση αμαρτιών, απλά ήταν το συμβολικό του Πραγματικού Μυστηρίου του Βαπτίσματος, όπου θα εγκαινίαζε και θα καθιέρωνε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.

Ήρθε λοιπόν η ώρα της Χάριτος, ο καιρός, που ο Κύριος θα άρχιζε το κήρυγμα του και τη δημόσια δράση Του, μετά από τριάντα χρόνια ζωής σε πλήρη αφάνεια και υποταγή στον Μνήστορα Ιωσήφ και την αγία Μητέρα του. Μα, πριν αποδυθεί στο μέγιστο τούτο έργο, κατευθύνει τα βήματα Του ο Υιός του Θεού στον Ιορδάνη, για να βαπτισθεί από τον Ιωάννη. Ώ άκρας ταπείνωσης και συγκατάβασης του Χριστού μας!. Ό άσπιλος και αναμάρτητος προσέρχεται με τους αμαρτωλούς και υπεύθυνος να βαπτισθεί. Να βαπτισθεί ο Δεσπότης από τον δούλο, ο Πλάστης από το πλάσμα Του!. Για ποιο λόγο όμως αυτή η ενέργεια του Κυρίου? Για πολλούς λόγους, και πάντα μέσα στα πλαίσια της θείας Του οικονομίας για τη σωτηρία των ανθρώπων.

Πρώτον δείχνει ο ίδιος υπακοή στην εντολή, που έδωσε στον Ιωάννη να βαπτίσει τους ανθρώπους. Δεύτερο, μας παρέχει άφθαστο υπόδειγμα μεγίστης ταπείνωσης. Τρίτο, επικυρώνει ότι ο Ιωάννης ήταν σταλμένος από τον Θεό και ο βίος του αγγελικός. Τέταρτο, εκπληρώνει την προφητεία του Προδρόμου, ότι θα έβλεπε τον κηρυττόμενο Μεσσία και ότι τώρα το έργο του το προδρομικό ολοκληρωνόταν πλέον. Πέμπτο, επιστρέφει την αγιότητα του Ιωάννη, αξιώνοντας τον να γίνει Βαπτιστής Του. Ακόμη, όπως είχε με την κατάβαση του ο Υιός του Θεού αγιάζει τους αιθέρες και με την Γέννηση Του αγιάζει τη γη, τώρα με την Βάπτισή του αγιάζει και τα ύδατα όλης της γης, μέσω των υδάτων του Ιορδάνη, και εκδιώκει και από εκεί τις εμφωλεύουσες δαιμονικές δυνάμεις. Και, το πιο σπουδαίο, μας παραδίδει το Μυστήριο του Βαπτίσματος, με το υπόδειγμα του, ως το απαραίτητο Μυστήριο εισαγωγής, ένταξης και πολιτογράφησης μας στο Σώμα της Εκκλησίας. ‘’Αμήν, αμήν λέγω σοι’’, θα ειπεί λίγο πιο ύστερα στον ιουδαίο νομοδιδάσκαλο και νυκτερινό μαθητή Νικόδημο, ‘’εάν μη τις γεννηθεί εξ ύδατος και Πνεύματος, ού δύναται εισέλθειν εις την Βασιλείαν του Θεού.’’ Ακόμη η κατάβαση του Χριστού στα ύδατα του Ιορδάνη και η απ΄ εκεί ανάβαση Του, ήταν προτύπωση της τριήμερης κατάβασης Του στον Άδη και της από εκεί ανάστασής Του. Στάθηκε λοιπόν ο αμνός και Υιός του θεού μπροστά στον δούλο του, ζητώντας ταπεινά να τον βαπτίσει. Μα ο Ιωάννης, που ακόμη ευρισκόμενος στην μήτρα της μητέρας του Ελισάβετ τον γνώρισε και αναγνώρισε, ως τον σαρκωμένο Υιό του Θεού και σκίρτησε και έλαβε Πνεύμα Άγιο, πληροφορούμενος και πάλιν με την με την ίδια ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, ότι αυτός που είχε μπροστά του δεν ήταν ένας σαν τους άλλους αμαρτωλούς, που καθημερινά βάπτιζε, αλλά ο Δημιουργός και ενανθρωπήσας λόγος του Θεού και Σωτήρος του κόσμου, δειλιά και τρέμει, απορεί και εξίσταται. Και, γεμάτος έκπληξη, εμποδίζει τον Ιησού να βαπτισθεί από αυτόν, αναφωνώντας ‘’Κύριε εγώ έχω ανάγκη, εγώ πρέπει να βαπτισθώ από εσένα, και εσύ ζητάς από εμένα τον δούλο το βάπτισμα?’’ Και ο Δεσπότης του απαντά προστακτικά και με γαλήνη ‘’Υποχώρησε τώρα Ιωάννη. Κάνε αυτό που σου ζητώ. Διότι έτσι πρέπει να γίνει, ώστε να εκπληρώσω όλο το έργο της θεϊκής μου δικαιοσύνης, για τη σωτηρία των ανθρώπων. Πρέπει και εγώ να βαπτισθώ, για να δώσω σε σας το Μυστήριο του Βαπτίσματος.’’ Υπακούοντας τότε ο μέγας Ιωάννης, στο θεϊκό πρόσταγμα, ‘’χαίρων τη ψυχή και τρέμων τη χειρί’’ βαπτίζει τον Πλάστη του, θέτοντας την ευλογημένη δεξιά του στην ακήρατη κεφαλή του θεανθρώπου. Και ο Χριστός μας, ως αναμάρτητος, δεν χρονοτριβεί μέσα στο νερό για να εξομολογηθεί αμαρτίες Του, αλλά αμέσως ανεβαίνει την όχθη του ποταμού. Και τότε, μέσα στην απόρρητη τούτη κατάβαση μαζί και συγκατάβαση του Υιού του Θεού, έχουμε την πρώτη σαφή φανέρωση και παρουσία της Αγίας Τριάδος : Το Άγιο πνεύμα, με μορφή περιστεριού, κατεβαίνει και επικάθεται στην άχραντη κεφαλή Του, ενώ, ταυτόχρονα, ακούεται ως βροντή η φωνή του ανάρχου Του Πατέρα, να επιβεβαιώνει την θεότητα του Ιησού λέγοντας : ‘’αυτός είναι πράγματι ο αγαπημένος μου Υιός, δια μέσου του Οποίου ευδόκησα να συντελεσθεί η δημιουργία και πλάση, αλλά και ανάπλαση του κόσμου και του ανθρώπου’’.

Για αυτό και η σημερινή εορτή ονομάστηκε Επιφάνεια ή Θεοφάνεια, γιατί πρόκειται για εμφανή και ξεκάθαρη φανέρωση του Τριαδικού μας θεού στον κόσμο. Ακόμη την ώρα εκείνη έλαμψε το φως της δόξης του Θεού στο πρόσωπο του Υιού, του Χριστού μας, του Φωτός του αληθινού, όπως θα έλαμπε αργότερα στο Θαβώρ, γι’ αυτό και ονομάστηκε ακόμη ή εορτή και Φώτα. Σήμερα όλα λάμπουν αδελφοί, από εκείνο το απαστράπτον φως της θεώμενης ανθρώπινης φύσης του Χριστού, που μας μυσταγωγεί στο φως της Αγίας Τριάδος.

Και εμείς σήμερα τελούμε τον Μέγα Αγιασμό, εις ανάμνηση της Βαπτίσεως του Χριστού μας. Και με τις ευχές και επικλήσεις των ιερέων, το οποίο νερό ευλογείτε, λαμβάνει μεγάλη Χάρη, και θεραπεύει ψυχές και σώματα. Κι όσοι το παίρνετε στα σπίτια σας, να το φυλάσσετε με πίστη και ευλάβεια στο εικονοστάσι, και να γράφετε και επάνω ότι είναι Μέγας Αγιασμός. Και αυτές τις ημέρες, μέχρι την απόδοση των Φώτων στις 14 Ιανουαρίου, μπορούμε να πίνουμε Μέγα Αγιασμό νηστικοί το πρωί, πριν φάμε αντίδωρο. Τον υπόλοιπο όμως χρόνο, για να πιούμε Μέγα Αγιασμό, χρειάζεται μια ημέρα αλάδωτη νηστεία. Και παλαιά, όσοι είχαν επιτίμιο, κανόνα του Πνευματικού, και δεν μπορούσαν να κοινωνήσουν κατά τις μεγάλες εορτές, τους μεταλάμβανε ο ιερέας Μέγα Αγιασμό.

Αδελφοί μου βλέπουμε κατά την βάπτιση τον Ίδιο τον Χριστό να ταπεινώνεται και να πέφτει στα γόνατα εντός εισαγωγικών του Προδρόμου, για να λάβει δια μέσου των ανθρωπίνων σαρκικών χειρών του, να λάβει μέσω της Βαπτίσεως το Άγιο Πνεύμα.

Άραγε σήμερα εμείς δείχνουμε αυτήν την ταπείνωση απέναντι στον Δομήτωρα, Ιησού Χριστό ή προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τον ένα και μοναδικό Θεό, έχοντας καβαλήσει τον κάλαμον του εγωισμού.

Άραγε η εν γένει ζωή μας είναι μίμηση Ιησού Χριστού όπως και τότε που μέχρι τα τριάντα του χρόνια είναι σε πλήρη αφάνεια και υποταγή στον Μνήστορα και την Αγία Μητέρα του.

Άραγε η ζωή μας δηλώνει Ιησού Χριστό ή δηλώνει εγωιστική και ασύδοτη και εν απληστία ζωή.

Αδελφοί μου έως πότε θα παίζουμε θέατρο υποκρισίας απέναντι στους λόγους και νόμους του Θεού.

Καταντήσαμε να έχουμε βάπτισμα επάνω μας ανενεργές, λόγω της διαστροφής, της αμαρτωλότητας και κακής διαχειρίσεως της ζωής μας.

Αδελφοί μου ας ανασυντάξουμε το είναι μας με υπευθυνότητα, με αυτογνωσία, με περισυλλογή και ας σκύψουμε το κεφάλι μας στην γλυκύτατη οντότητα του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού, λέγοντας με δάκρυα μετανοίας ‘’ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ’’

Υπάρχει ελπίδα τότε να δούμε το απαστράπτον φως της Θεωμένης Ύπαρξης και Οντότητας του Χριστού μας.

Ας δοξάσουμε τον επιφανέντα Θεό, αγαπητοί αδελφοί, για τις ανέκφραστές Του προς εμάς δωρεές, και ας ζούμε με ταπείνωση και μετάνοια, για να ελκύσουμε το πλούσιο έλεος Του και να αξιωθούμε, με την Χάρη του, της αιωνίου ζωής. Αμήν !          






ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΑΠΗΣ

Το Ιερόν Παρεκκλήσιον της Ζωοδόχου Πηγής ως Μητρική στοργική Αγκαλιά της Υπεραγίας  Θεοτόκου, προσφέρει κάθε μήνα τρόφιμα, σε όσους δοκιμάζονται από την διαρκούσα οικονομική δυσπραγία και την παρατεινόμενη για πλειάδα ανθρώπων Ανεργία.   

Με σεβασμό στην προσωπικότητα κάθε αδελφού μου και την αξιοπρέπεια βοηθούμε 24 οικογένειες. Κάνουμε Κάλεσμα Αγάπης σε όσους δύνανται να μας ενισχύσουν, την προσπάθεια Αγάπης προσφέροντας μας, Τρόφιμα (Μακαρόνια, ζάχαρη, γάλατα, κονσέρβες, ντοματάκια, όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, λάδι, αλεύρι.).

Το εκκλησάκι μας ευχαριστεί ιδιαιτέρως όλες και όλους που συμβάλουν με αγάπη, αυτοθυσία και προθυμία στο κάλεσμα μας.

Σας παρακαλούμε ευαισθητοποιηθείτε αδελφοί μας, ώστε κάθε Συνάνθρωπος μας να μπορεί να εξασφαλίζει το καθημερινό φαγητό στις που αντιμετωπίζει.

Μετά τιμής

Η Φιλόπτωχη Μέριμνα

Της εκκλησούλας μας.

Με Αγάπη Χριστού

Πατήρ Χρήστος Δημητρόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου